My News Desk, Yogagirl visar upp sitt Aruba i stor kampanj för Ellos

April 18, 2016

Yogagirl visar upp sitt Aruba i stor kampanj för Ellos

xvex3iizmqapkjylg8vh

Ellos som storsatsar med sina kampanjer låter svenska Rachel Bråthén mera känd som Yogagirl fronta företagets reklamfilmer i vår, hon tar vid efter skådespelerskan Sarah Jessica Parker. I filmerna som är en del i konceptet ”Mitt liv, min historia” får vi bland annat följa med hem till Rachels inspirerande hus på Aruba, där hon lever tillsammans med sin man Dennis och flertalet husdjur. I kampanjen ser vi henne hålla yogaklasser, promenera i solnedgången med sina hundar och njuta av en stund på stranden tillsammans med sin man. Vi får även en inblick bakom kulisserna i Rachels vita stenhus som är beläget på ökendelen av den karibiska paradisön. Där mediterar hon på terrassen som omges av oändligt med stora kaktusar, hon blandar sin favoritsmoothie i det bohochica köket med turkosa inslag och vi ser hennes djurengagemang bland sina egna och öns många hemlösa hundar som hon tagit till sin famn.

”Jag får så många förfrågningar till den här typen av samarbeten hela tiden, men säger nästan alltid nej. Jag tycker inte om att synas i för kommersiella sammanhang, då det ligger för långt ifrån yogan. Men med Ellos koncept kändes det rätt från första stund, då jag får en chans att visa upp vem jag är och i min hemmamiljö här på ön”, säger Rachel när hon berättar om kampanjen.

Rachel har blivit Yogagirl med hela världen, hon har hela 1,8 miljoner följare på Instagram, är författare

till en inspirerande bok om sitt liv som finns tillgänglig på flera språk och reser jorden runt för att hålla

yogaklasser både på matta och på surfbräda. I vår berättar hon om sitt liv och sin historia för Ellos iklädd företagets många mönstrade tunikor, hellånga svala klänningar, denimshorts och krispigt vita blusar.

”Jag älskar den vita bohemchica blusen, den hellånga randiga klänningen och alla fantastiska badkläder. Jag är så noga med just bikinis eftersom jag bär dem varje dag och Ellos modeller är i superfin kvalité”, säger Rachel när vi pratar om hennes favoritplagg från kampanjen.

”Rachel är en inspirerande och målmedveten entreprenör. Hon har gjort sig ett namn långt utanför Sveriges gränser och ägnar sitt liv åt sina stora intressen, yogan och att hjälpa utsatta djur. Även om hon lever ett liv som bara de flesta av oss kan drömma om, är hon en inspirationskälla åt alla våra kunder då hon visar att drömmar kan slå in bara man jobbar hårt för att sätta dem i verket”, säger Åse Peterson, Marketing Campaign Manager på Ellos.

Den första kampanjen med Rachel lanseras den 21 april och den andra filmen kommer att ha premiär vecka 21 i TV och på nätet. Kampanjkonceptet är framtaget av reklambyrån We Are Group och ansvarig PR-byrå är Presskontakterna.